Lustrumconcert Viva Cecilia

Zondagmiddag 24 november 2024, 15:00 uur NoorderLichtkerk, Bergweg 92b, Zeist.

Het Zeister Kamerkoor viert haar 30 jarig bestaan!

Voor ons lustrumconcert had dirigent Hannie Slingerland een lang gekoesterde wens: ze wilde de heilige Cecilia centraal stellen, de patroonheilige van de muzikanten. Veel componisten zijn geïnspireerd door haar. Bij het zoeken naar passende muziek over Cecilia vond Hannie bekende stukken zoals van Purcell: Hail bright Cecilia! Maar ook onbekende stukken van bijvoorbeeld Johannes Röntgen, die als handschriften uit archieven zijn opgedoken. Organist Diederik Blankesteijn kreeg een opdracht voor een hierbij passend koorwerk. Hij koos ervoor om muziek te schrijven op diverse Bijbelteksten die over muziek en muziekinstrumenten gaan, de Cecilia-cantate. Kom luisteren naar deze wereldpremière!

Het verhaal van Cecilia heeft veel mensen geïnspireerd. Of Simon and Garfunkel het in hun lied Cecilia over dezelfde Cecilia hebben als de heilige, weten we niet. Evenals bij het lied 'Ik zag Cecilia komen' waar Cecilia een herderinnetje is, lijkt de heilige Cecilia toch een inspiratiebron, ook al kloppen de feiten niet precies.

In het concert memoreren we haar leven en vieren we na de pauze haar naamdag (22 november) als een feestelijke gebeurtenis. We brengen een ode aan de muziek, aan musici en aan instrumenten. Samen met zangeres/performer Inge Brouwer en trompettist Rembrandt Zegers maken we van het verhaal een semiscenisch concert.

De toegangsprijs is EUR 15,-. Kinderen t/m 12 jaar EUR 5,-.
Kaarten kunnen gekocht worden aan de zaal, bij een koorlid of gereserveerd worden via email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Voor meer informatie over het concertprogramma, zie de Programma pagina.

Oproep nieuwe leden

Het Zeister Kamerkoor zoekt nieuwe leden. Vooral tenoren en bassen zijn van harte welkom.
Heeft u interesse? Zie deze website voor verdere informatie of neem contact met ons op.